0 McDonald's zet AI-robot aan de kant Retail Outlook 25 juni 2024 Trends McDonald's heeft besloten om de AI-robots in hun Amerikaanse restaurants te verwijderen nadat klanten steeds vaker problemen ondervonden met de technologie.
0 MediaMarkt lanceert retailpodcast Retail Outlook 24 juni 2024 Trends MediaMarkt lanceert een podcastserie genaamd 'Let’s Talk Retail', gericht op andere retailers in plaats van consumenten, waarin trends en ontwikkelingen in de retailsector in België en Nederland worden besproken.
0 Nieuwe app Studio Anneloes verhoogt conversie Retail Outlook 21 juni 2024 Trends Studio Anneloes lanceerde begin dit jaar een mobiele app die volledig geïntegreerd is met hun e-commerce platform.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Markus Konings Alyssa Vogelaar 16 mei 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Markus Konings, CEO van Sandenburg concept creation & DST experience agency.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
4 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Wouter Kolk Retail Outlook 5 december 2024 Podcasts Deze keer te gast bij onze allerlaatste Thoughtful Thursday: Wouter Kolk, ex-CEO Ahold Delhaize.
2 “We lopen 15 jaar achter op wat de Chinese techgiganten doen!” Dirk Mulder 12 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met John Lin, China Specialist. China staat wereldwijd bekend als voorloper op het gebied van AI.
2 Chinese platformen helpen mkb-bedrijven wereldwijd te verkopen!” Dirk Mulder 5 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Ed Sander, China tech researcher en China Specialist.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
37 Quorn voegt CO2-label toe aan zijn verpakkingen Retail Outlook 14 januari 2020 37 Trends Prioritijd Quorn food Convenience Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Quorn wil hiermee consumenten informeren over de milieu-impact van zijn producten en noodzakelijke informatie aan mensen opdat ze gefundeerde beslissingen kunnen nemen over het voedsel dat ze eten en het effect ervan op het klimaat.
45 McDonald's stimuleert klanten om afval netjes weg te gooien Retail Outlook 13 januari 2020 45 Trends food hergebruik consuminderen McDonald's Verantwoord Ondernemen transparantie Met de campagne wil McDonald's klanten bewust maken van het onderhouden van een schone omgeving, de hoeveelheid zwerfafval terugdringen en zo uit de lijst van meest gevonden merken bij zwerfafval in Nederland verdwijnen.
41 H&M lanceert duurzaam platform 'Take Care' Retail Outlook 10 januari 2020 41 Trends Prioritijd Convenience Mode hergebruik H&M consuminderen Verantwoord Ondernemen transparantie H&M startte in april 2018 in Duitsland met een pilot voor het Take Care-platform.
96 Jumbo test plasticvrije verpakkingen Retail Outlook 24 december 2019 96 Trends supermarkten Jumbo hergebruik consuminderen Verantwoord Ondernemen transparantie De pilot moet zowel voor de ondernemer zelf als voor het hoofdkantoor van de supermarktketen inzicht geven in onder andere de houdbaarheid van de producten in deze verpakkingen en de prijsperceptie van klanten.
45 IKEA opent pop-up experience met slimme producten Retail Outlook 23 december 2019 45 Trends wonen IKEA Nieuwe markten Prioritijd Experience Convenience Nieuwe winkelconcepten Verantwoord Ondernemen transparantie De pop-up experience is onderdeel van de nieuwe merkpositionering 'Iedereen slim' en heeft als doel om bezoekers te laten zien hoe de producten kunnen bijdragen aan een efficiënter, duurzamer en slimmer leven thuis.
47 Kijkshop is terug in de online winkelstraat Retail Outlook 18 december 2019 47 Trends Elektronica Het nieuwe midden Verantwoord Ondernemen Kijkshop Price-value transparantie Door het werken met dropshipping verwacht Kijkshop veel kosten te kunnen besparen en scherpe prijzen te kunnen blijven bieden.
51 Hornbach geeft 'Kerstboom voor een ander' Retail Outlook 16 december 2019 51 Trends Individualisering Nieuwe markten Partnerships Bouwmarkten Hornbach Lokaal Maatwerk service Verantwoord Ondernemen transparantie Met deze actie wil Hornbach er verandering in brengen dat niet iedereen vanzelfsprekend een gezellige en warme kerst heeft.
37 Nike introduceert nieuwe, bedekkende swimwear collectie Retail Outlook 16 december 2019 37 Trends Sport Nike Assortiment Het nieuwe midden Verantwoord Ondernemen transparantie De collectie is geïnspireerd op de vele gepassioneerde reacties van atleten op de Nike Pro Hijab.
9 Only for Men start met instore was- en stoomservice Retail Outlook 13 december 2019 9 Trends Individualisering Nieuwe markten Prioritijd Only for Men Partnerships Dobbi Convenience Mode Maatwerk service Verantwoord Ondernemen transparantie Volgens Only for Men is de dienst bedoeld om de levensduur van kledingstukken te verlengen.