0 Boss introduceert een tastbare en digitale villa op Bali Retail Outlook 1 mei 2024 Trends Boss, de luxelijn van Hugo Boss, presenteert zijn zomercollectie met een exotische twist: een 'Bali-ervaring' zowel fysiek als virtueel.
0 IKEA-app maakt inrichten simpeler met AI Retail Outlook 30 april 2024 Trends IKEA heeft zijn app uitgebreid met Kreativ, een nieuwe AI-tool waarmee gebruikers hun interieur kunnen scannen, bestaande meubels virtueel kunnen verwijderen en nieuwe Ikea-producten kunnen toevoegen voor een realistische visualisatie.
0 Primera begint een proef met een tabaksspeciaalzaakconcept Retail Outlook 29 april 2024 Trends Primera lanceert een proef met een tabaksspeciaalzaak-formule als voorbereiding op tabaksvrije winkels volgens het Nationale Preventieakkoord.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
45 Marks & Spencer wil meer ruimte vrijmaken voor voeding Retail Outlook 19 maart 2019 45 Trends Marks & Spencer Nieuwe markten Prioritijd Warenhuis supermarkten Ocado food Convenience Lokaal Branches vervagen Nieuwe winkelconcepten transparantie Marks & Spencer wil zijn huidige reputatie veranderen.
44 Target stelt e-commerce kanaal open voor geselecteerde merken Retail Outlook 27 februari 2019 44 Trends Import / Export Nieuwe markten Prioritijd Warenhuis Partnerships Target Convenience Overige Target streeft ernaar om zijn distributiekracht te vergroten.
40 Amazon lanceert eigen cosmeticalijn Retail Outlook 24 januari 2019 40 Trends Assortiment amazon Nieuwe markten Prioritijd Warenhuis Convenience Branches vervagen Het nieuwe midden Het eigen label FIND is gelanceerd in september 2017.
61 Bol.com zet stappen in digitalisering van duurzame keurmerken Retail Outlook 17 december 2018 61 Trends Bol.com Nieuwe markten Prioritijd Warenhuis Partnerships Convenience Verantwoord Ondernemen transparantie Bol.com wil ervoor zorgen dat consumenten betere geïnformeerde keuzes kunnen maken op het gebied van duurzaamheid.
62 Hudson's Bay experimenteert met AR-spiegel Retail Outlook 30 november 2018 62 Trends Individualisering Nieuwe markten Prioritijd Warenhuis Experience Partnerships Hudson's Bay Nieuwe winkelconcepten Maatwerk service Hudson's Bay wil zijn klanten kennis laten maken met augmented reality.
40 Amazon Pay wordt beschikbaar in fysieke winkels Retail Outlook 27 november 2018 40 Trends Individualisering amazon Prioritijd Warenhuis Het nieuwe betalen cross channel Convenience Maatwerk service Amazon Pay maakt het betalen met creditcard nu al makkelijker.
56 Blokker krijgt exclusieve productlijn voor kerst Retail Outlook 20 november 2018 56 Trends Nieuwe markten Warenhuis Partnerships Verantwoord Ondernemen Blokker transparantie Volgens CEO Ludo Bijvoet is Blokker bezig de winkels 'gezelliger en voller' te maken.
57 Amazon opent pop-up store in Amsterdam Retail Outlook 14 november 2018 57 Trends Import / Export amazon Nieuwe markten Prioritijd pure player Warenhuis Experience cross channel Online needs offline Nieuwe winkelconcepten De pop-up stores maken onderdeel uit van de strategie om ‘elke dag te experimenteren met nieuwe ideeën en projecten’.
158 HEMA introduceert 'magic box' Retail Outlook 8 november 2018 158 Trends Hema Nieuwe markten Too good to go Warenhuis Partnerships food hergebruik consuminderen Verantwoord Ondernemen transparantie Met deze boxen ziet HEMA een oplossing om voedselverspilling verder tegen te gaan.