0 McDonald's zet AI-robot aan de kant Retail Outlook 25 juni 2024 Trends McDonald's heeft besloten om de AI-robots in hun Amerikaanse restaurants te verwijderen nadat klanten steeds vaker problemen ondervonden met de technologie.
0 MediaMarkt lanceert retailpodcast Retail Outlook 24 juni 2024 Trends MediaMarkt lanceert een podcastserie genaamd 'Let’s Talk Retail', gericht op andere retailers in plaats van consumenten, waarin trends en ontwikkelingen in de retailsector in België en Nederland worden besproken.
0 Nieuwe app Studio Anneloes verhoogt conversie Retail Outlook 21 juni 2024 Trends Studio Anneloes lanceerde begin dit jaar een mobiele app die volledig geïntegreerd is met hun e-commerce platform.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Markus Konings Alyssa Vogelaar 16 mei 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Markus Konings, CEO van Sandenburg concept creation & DST experience agency.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
2 “We lopen 15 jaar achter op wat de Chinese techgiganten doen!” Dirk Mulder 12 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met John Lin, China Specialist. China staat wereldwijd bekend als voorloper op het gebied van AI.
2 Chinese platformen helpen mkb-bedrijven wereldwijd te verkopen!” Dirk Mulder 5 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Ed Sander, China tech researcher en China Specialist.
1 “Daar is mijn aversie tegen plastic ontstaan!” Dirk Mulder 21 juni 2024 Podcasts Elk jaar belanden 1,5 miljard plastic tandpasta tubes op stortplaatsen en in onze oceanen. Daarom wil Smyle badkamers vrij van plastic maken.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
117 Carrefour investeert in digitalisering en personalisering Retail Outlook 21 december 2020 117 Trends Carrefour supermarkten Personalisatie digitalisering Carrefour wil de klantervaring verbeteren door klanten voortaan o.a. via e-mail of via het scannen van een QR-code direct in contact te brengen met de winkeldirecteur.
124 Carrefour recyclet gebruikte mondmaskers Retail Outlook 11 november 2020 124 Trends Carrefour supermarkten duurzaamheid hergebruik Carrefour start als eerste retailer met het verzamelen en recyclen van gebruikte mondmaskers.
67 Carrefour lanceert gepersonaliseerde voedselscore Retail Outlook 21 oktober 2020 67 Trends Carrefour supermarkten Personalisatie Verantwoord Ondernemen In Frankrijk lanceert Carrefour een nieuwe gepersonaliseerde oplossing die klanten producten aanraadt op basis van een individueel profiel met hun voedselvoorkeuren en -allergieën.
63 Carrefour opent gerobotiseerd afhaalpunt Retail Outlook 4 september 2020 63 Trends Carrefour supermarkten Robotisering Carrefour heeft in Parijs een eerste gerobotiseerd afhaalpunt geopend voor online bestelde boodschappen: de volautomatische ‘drive’ voor voetgangers werkt volledig onbemand en bestaat uit twee grote, gekoelde automaten.
48 Carrefour lanceert ‘voice shopping’ Retail Outlook 19 juni 2020 48 Trends Individualisering Maatwerk communicatie Prioritijd Digital Experience supermarkten cross channel Convenience Carrefour google De supermarktketen noemt het zelf “een innovatieve nieuwe dienst die de koopervaring voor voedingsmiddelen vereenvoudigt en personaliseert”.
63 Foodketens strijden voor Nutri-Score in winkels Retail Outlook 4 mei 2020 63 Trends Nieuwe markten Prioritijd Danone Partnerships Nestlé supermarkten food Convenience Carrefour Ahold Delhaize Verantwoord Ondernemen transparantie De supermarkten en voedingsproducenten willen dat de Nutri-Score verplicht wordt in heel Europa, zodat de consumenten beter geïnformeerd zijn en hierdoor gezondere keuzes kunnen maken tijdens het winkelen.
44 Carrefour test Safety Cube Retail Outlook 14 april 2020 44 Trends Nieuwe markten Partnerships supermarkten Health & Wellness Carrefour Nieuwe winkelconcepten Citycubes Verantwoord Ondernemen transparantie De Safety Cube is na het invoeren van plexiglasschermen en markeringen op de grond de nieuwe maatregel van Carrefour om klanten meer veiligheid te bieden tijdens de coronacrisis.
37 Carrefour lanceert nieuwe campagne “Gezonde prijzen” Retail Outlook 29 januari 2020 37 Trends Prioritijd supermarkten Convenience Carrefour Verantwoord Ondernemen transparantie Carrefour wil zich hiermee engageren om gezondere en duurzamere voeding toegankelijk te maken voor iedereen.
34 Carrefour test onbemande winkel in Polen Retail Outlook 17 december 2019 34 Trends Nieuwe markten Prioritijd supermarkten Convenience Carrefour Nieuwe winkelconcepten Carrefour wil ervoor zorgen dat klanten overal en altijd de mogelijkheid hebben om op de gewenste manier te winkelen en de beste winkelbeleving te ervaren.