0 McDonald's zet AI-robot aan de kant Retail Outlook 25 juni 2024 Trends McDonald's heeft besloten om de AI-robots in hun Amerikaanse restaurants te verwijderen nadat klanten steeds vaker problemen ondervonden met de technologie.
0 MediaMarkt lanceert retailpodcast Retail Outlook 24 juni 2024 Trends MediaMarkt lanceert een podcastserie genaamd 'Let’s Talk Retail', gericht op andere retailers in plaats van consumenten, waarin trends en ontwikkelingen in de retailsector in België en Nederland worden besproken.
0 Nieuwe app Studio Anneloes verhoogt conversie Retail Outlook 21 juni 2024 Trends Studio Anneloes lanceerde begin dit jaar een mobiele app die volledig geïntegreerd is met hun e-commerce platform.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Markus Konings Alyssa Vogelaar 16 mei 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Markus Konings, CEO van Sandenburg concept creation & DST experience agency.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
4 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Wouter Kolk Retail Outlook 5 december 2024 Podcasts Deze keer te gast bij onze allerlaatste Thoughtful Thursday: Wouter Kolk, ex-CEO Ahold Delhaize.
2 “We lopen 15 jaar achter op wat de Chinese techgiganten doen!” Dirk Mulder 12 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met John Lin, China Specialist. China staat wereldwijd bekend als voorloper op het gebied van AI.
2 Chinese platformen helpen mkb-bedrijven wereldwijd te verkopen!” Dirk Mulder 5 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Ed Sander, China tech researcher en China Specialist.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
47 H&M zet in op AI en loyaliteitsprogramma Retail Outlook 23 april 2019 47 Trends Individualisering Maatwerk communicatie Prioritijd Digital Experience De Digitale Superconsument cross channel Convenience Mode H&M Shop (social) De investeringen in zowel AI als het loyaliteitsprogramma moeten leiden tot betere klanteninzichten die op hun beurt weer moeten leiden tot het sneller en beter kunnen voorspellen van trends in fashion.
45 Puma lanceert AR app Retail Outlook 15 april 2019 45 Trends Schoenen Digital Experience De Digitale Superconsument cross channel Share (social) Puma AR-ervaringen triggeren vooral jonge, digitale consumenten.
40 Instagram lanceert 'Checkout with Instagram' Retail Outlook 21 maart 2019 40 Trends Nieuwe markten Prioritijd Partnerships De Digitale Superconsument Instagram Convenience Overige Shop (social) Op dit moment kan Checkout by Instagram alleen worden toegepast op reguliere posts, maar in de toekomst wil het bedrijf ook gaan kijken naar de toepasbaarheid van de dienst op advertenties.
59 Amazon stopt met de productie van de Dash button Retail Outlook 4 maart 2019 59 Trends Individualisering amazon Prioritijd Digital Experience De Digitale Superconsument cross channel Convenience Search Maatwerk service Overige De reden dat Amazon stopt met het produceren van de Dash buttons is de opkomst van slimme apparaten zoals de Amazon Alexa.
64 Inditex gaat Pull & Bear in de VS lanceren als online speler Retail Outlook 19 februari 2019 64 Trends Import / Export Pull & Bear Nieuwe markten Prioritijd De Digitale Superconsument Convenience Mode Inditex Shop (social) Vorig jaar kondigde Inditex plannen aan om alle acht merken van de Inditex groep (Pull & Bear, Zara, Zara Home, Bershka, Stradivarius, Oysho, Massimo Dutti en Uterqüe) tegen 2020 wereldwijd online beschikbaar te stellen.
11 Shopify en 11 Honoré experimenteren met QR code shopping tijdens Retail Outlook 11 februari 2019 11 Trends Shopify Nieuwe markten Prioritijd Partnerships De Digitale Superconsument cross channel 11 Honoré Online needs offline Convenience Mode Overige Shop (social) De QR codes stellen gebruikers in staat om de codes te scannen met hun mobiele telefoon en direct naar de website doorgestuurd te worden en de producten in real-time te kopen.
48 Warby Parker lanceert virtuele AR app Retail Outlook 5 februari 2019 48 Trends Individualisering Warby Parker Prioritijd De Digitale Superconsument cross channel Optiek Dit opnieuw een voorbeeld van de groei van augmented reality (AR)-technologie in de retailsector en levert een meer directe ervaring op voor klanten die geïnteresseerd zijn in de aankoop van Warby Parker-brillen.
540 Bonprix opent fysieke winkel 'Bonprix connect' Retail Outlook 16 januari 2019 540 Trends Individualisering Nieuwe markten Maatwerk communicatie Prioritijd De Digitale Superconsument cross channel Online needs offline Convenience Mode Bonprix Nieuwe winkelconcepten Shop (social) In de winkel staat digitalisering centraal, in het bijzonder de Bonprix-app.
60 Monoprix schrapt papieren folders Retail Outlook 14 januari 2019 60 Trends De Digitale Superconsument Monoprix supermarkten Search Verantwoord Ondernemen transparantie Monoprix wil zich hiermee inzetten voor bosbehoud en vermindering van watergebruik.