0 Boss introduceert een tastbare en digitale villa op Bali Retail Outlook 1 mei 2024 Trends Boss, de luxelijn van Hugo Boss, presenteert zijn zomercollectie met een exotische twist: een 'Bali-ervaring' zowel fysiek als virtueel.
0 IKEA-app maakt inrichten simpeler met AI Retail Outlook 30 april 2024 Trends IKEA heeft zijn app uitgebreid met Kreativ, een nieuwe AI-tool waarmee gebruikers hun interieur kunnen scannen, bestaande meubels virtueel kunnen verwijderen en nieuwe Ikea-producten kunnen toevoegen voor een realistische visualisatie.
0 Primera begint een proef met een tabaksspeciaalzaakconcept Retail Outlook 29 april 2024 Trends Primera lanceert een proef met een tabaksspeciaalzaak-formule als voorbereiding op tabaksvrije winkels volgens het Nationale Preventieakkoord.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
43 JD.com gaat dit jaar 500 winkels openen Retail Outlook 15 februari 2018 43 Trends Nieuwe markten Jd.com cross channel Online needs offline Nieuwe winkelconcepten Overige JD.com focuste zich in eerste instantie alleen op online, maar vergroot nu ook zijn aanwezigheid in de fysieke retailsector.
56 H&M ontwikkelt online kortingsplatform Retail Outlook 9 januari 2018 56 Trends Nieuwe markten Partnerships cross channel Online needs offline Mode H&M Nieuwe winkelconcepten Het nieuwe midden Price-value H&M heeft te maken met flinke omzetdalingen omdat er steeds minder klanten naar de winkels komen en deze daling niet gecompenseerd kan worden met online verkoop.
40 Amazon wil winkels openen in Duitsland Retail Outlook 19 december 2017 40 Trends Import / Export amazon Nieuwe markten Prioritijd Warenhuis cross channel Online needs offline Convenience Nieuwe winkelconcepten In Duitsland zijn fysieke winkels nog steeds goed voor 90 tot 95 procent van de totale omzet.
56 Albert Heijn lanceert app voor 'Rappie' Retail Outlook 13 december 2017 56 Trends Albert Heijn Prioritijd supermarkten cross channel Online needs offline Convenience Snelle en flexibele logistiek SuperBuddy Met de nieuwe app wil Albert Heijn ervoor zorgen dat consumenten ‘nog rapper en flexibeler boodschappen kunnen doen’.
63 Nieuw shoppingplatform: Try Retail Outlook 13 december 2017 63 Trends Individualisering Nieuwe markten Prioritijd cross channel Online needs offline Convenience Mode Try Nieuwe winkelconcepten Maatwerk service Try wil het voor klanten gemakkelijker maken om online te winkelen zonder financiële hinder te ondervinden van het eventueel retourneren van producten.
46 Findur laat Eindhoven kennismaken met zelfrijdende bank Retail Outlook 30 november 2017 46 Trends Prioritijd Experience cross channel Online needs offline Convenience Mode Findur Met de actie wil Findur laten zien dat er nog steeds een mooie toekomst bestaat voor fysieke winkels.
116 Everlane gaat toch fysieke winkels openen Retail Outlook 30 november 2017 116 Trends Nieuwe markten Everlane cross channel Online needs offline Mode Nieuwe winkelconcepten De online modeverkoper gaf in het verleden nog aan nooit fysieke winkels te willen openen.
45 Simply Smarter gebruikt NFC technologie bij zijn beautyproducten Retail Outlook 29 november 2017 45 Trends Individualisering Prioritijd cross channel Online needs offline Convenience drogisterij Maatwerk service Simply Smarter Door NFC-technologie te gebruiken bij beautyproducten, wil Simply Smarter meer loyaliteit en vertrouwen genereren en een betere relatie opbouwen met de klant.
55 Poiesz opent webshop met thuisbezorgoptie Retail Outlook 28 november 2017 55 Trends Poiesz Nieuwe markten Prioritijd Partnerships supermarkten cross channel Van Smaak Online needs offline Convenience Snelle en flexibele logistiek Door het starten van de nieuwe dienst wil Poiesz het voor klanten gemakkelijker maken om boodschappen van de supermarktketen te krijgen.