0 Albert Heijn vermeldt CO2-uitstoot op eigen merkproducten Retail Outlook 17 april 2024 Trends Albert Heijn begint met het vermelden van de CO2-uitstoot op de verpakkingen van haar eigen merkproducten, waaronder kip, varken, eieren, zalm en vegetarische producten.
0 Komt de volgende retail personalisatie golf in 2024? Retail Outlook 16 april 2024 Trends Winkels streven naar personalisatie, waarbij het doel is om elke aankoop te laten aansluiten bij de identiteit van de klant.
0 Amazon intensiveert investeringen in generatieve AI Retail Outlook 15 april 2024 Trends In de jaarlijkse brief aan aandeelhouders deelde CEO Andy Jassy van Amazon de positieve financiële vooruitgang van het bedrijf en benadrukte hij de groeimogelijkheden van investeringen.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Lies Goezinne Alyssa Vogelaar 14 maart 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Lies Goezinne, Managing Director van Holland & Barrett.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
82 Big Bazar sluit zich aan bij spaarprogramma BP Retail Outlook 2 oktober 2017 82 Trends Nieuwe markten Big Bazar Overige Partnerships Cadeau BP drogisterij Overig Overige Op dit moment staat Big Bazar in de etalage.
53 Albert Heijn levert binnen twee uur met pilot 'Rappie' Retail Outlook 27 september 2017 53 Trends Albert Heijn Nieuwe markten Prioritijd Partnerships supermarkten cross channel Convenience Snelle en flexibele logistiek SuperBuddy Met de pilot wil Albert Heijn eerst nog op kleinschalig niveau testen of het bezorgen binnen twee uur succesvol is.
47 Swarovski en Mastercard lanceren VR-app Retail Outlook 26 september 2017 47 Trends Nieuwe markten Prioritijd Swarovski Digital Experience Partnerships cross channel Online needs offline Convenience Overige Mastercard Met de nieuwe app wil Swarovski zijn klanten een beleving bieden.
73 BCC producten te verkrijgen via bol.com Retail Outlook 22 september 2017 73 Trends Bol.com Nieuwe markten Prioritijd pure player BCC Partnerships cross channel Online needs offline Convenience Elektronica BCC geeft aan zijn aanbod op korte termijn uit te willen breiden met andere categorieën en wil ook aanvullende services gaan verlenen aan klanten van bol.com.
58 La Place opent restaurants in Hudson’s Bay Retail Outlook 15 september 2017 58 Trends Nieuwe markten Warenhuis Urbanisatie en krimp Partnerships food Hudson's Bay Het einde van de piramide Open en eerlijk La Place transparantie Managing director Bart van den Nieuwenhof geeft aan blij te zijn weer terug te keren naar bekend terrein.
57 IKEA introduceert IKEA Place app Retail Outlook 14 september 2017 57 Trends Apple wonen IKEA Nieuwe markten Prioritijd Digital Experience Partnerships De Digitale Superconsument cross channel Convenience Search IKEA noemt de app een belangrijke mijlpaal in de digitale transformatie en de app zal een grote rol spelen in de lancering van nieuwe productlijnen.
51 KLM wordt actief via Whatsapp Retail Outlook 6 september 2017 51 Trends WhatsApp Individualisering Nieuwe markten Prioritijd Partnerships De Digitale Superconsument Convenience Reizen Share (social) Maatwerk service KLM Met het nieuwe communicatiekanaal wil KLM één-op-één communiceren met de klant.
63 Corendon opent matrassenwebshop Retail Outlook 6 september 2017 63 Trends wonen Marble Hotels & Resorts Nieuwe markten Prioritijd Experience Partnerships Brouwers Bedding Corendon Branches vervagen Doordat klanten vaak lekkerder slapen op vakantie, wil Corendon met de net gelanceerde webshop het vakantiegevoel van klanten verlengen.
62 UberChopper beschikbaar gesteld voor Mysteryland Retail Outlook 23 augustus 2017 62 Trends Nieuwe markten Prioritijd Experience Partnerships cross channel Snelle en flexibele logistiek Heli2City Overige Uber Na de enorme vraag van vorig jaar, heeft Uber besloten de helikopterdienst dit jaar weer aan te bieden aan de festivalbezoekers.