0 McDonald's zet AI-robot aan de kant Retail Outlook 25 juni 2024 Trends McDonald's heeft besloten om de AI-robots in hun Amerikaanse restaurants te verwijderen nadat klanten steeds vaker problemen ondervonden met de technologie.
0 MediaMarkt lanceert retailpodcast Retail Outlook 24 juni 2024 Trends MediaMarkt lanceert een podcastserie genaamd 'Let’s Talk Retail', gericht op andere retailers in plaats van consumenten, waarin trends en ontwikkelingen in de retailsector in België en Nederland worden besproken.
0 Nieuwe app Studio Anneloes verhoogt conversie Retail Outlook 21 juni 2024 Trends Studio Anneloes lanceerde begin dit jaar een mobiele app die volledig geïntegreerd is met hun e-commerce platform.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Markus Konings Alyssa Vogelaar 16 mei 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Markus Konings, CEO van Sandenburg concept creation & DST experience agency.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
2 “We lopen 15 jaar achter op wat de Chinese techgiganten doen!” Dirk Mulder 12 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met John Lin, China Specialist. China staat wereldwijd bekend als voorloper op het gebied van AI.
2 Chinese platformen helpen mkb-bedrijven wereldwijd te verkopen!” Dirk Mulder 5 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Ed Sander, China tech researcher en China Specialist.
1 “Daar is mijn aversie tegen plastic ontstaan!” Dirk Mulder 21 juni 2024 Podcasts Elk jaar belanden 1,5 miljard plastic tandpasta tubes op stortplaatsen en in onze oceanen. Daarom wil Smyle badkamers vrij van plastic maken.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
137 Decathlon en Blokker introduceren een rijdende winkel Retail Outlook 23 juni 2020 137 Trends Sport Nieuwe markten Prioritijd Warenhuis Urbanisatie en krimp Convenience Het einde van de piramide Nieuwe winkelconcepten Decathlon Blokker Met de buurtbus kan Blokker "in elke buurt in Nederland een Blokker-winkel voor één dag neerzetten".
46 Lidl laat leveranciers bezoeken door klimaatexperts Retail Outlook 22 juni 2020 46 Trends Lidl Nieuwe markten Partnerships supermarkten Verantwoord Ondernemen transparantie Uit onderzoek blijkt dat zeker 80 procent van de emissie afkomstig is van een zestigtal leveranciers.
57 Mojo en Vodafone openen virtuele concertzaal Retail Outlook 22 juni 2020 57 Trends Individualisering Nieuwe markten Digital Experience Maatwerk producten Partnerships cross channel Mojo Vodafone Overige De virtuele concertzaal is in eerste instantie gelanceerd omdat het momenteel niet mogelijk is om fysiek een concert bij te wonen door de coronacrisis.
48 Carrefour lanceert ‘voice shopping’ Retail Outlook 19 juni 2020 48 Trends Individualisering Maatwerk communicatie Prioritijd Digital Experience supermarkten cross channel Convenience Carrefour google De supermarktketen noemt het zelf “een innovatieve nieuwe dienst die de koopervaring voor voedingsmiddelen vereenvoudigt en personaliseert”.
47 Uniqlo lanceert mobiele app voor kledingadvies Retail Outlook 19 juni 2020 47 Trends Individualisering Maatwerk communicatie Prioritijd De Digitale Superconsument Uniqlo Convenience Mode Shop (social) Uniqlo wil het voor shoppers makkelijker maken om outfits van Instagram zelf te gaan dragen of om nieuwe items te vinden die in de garderobe zullen passen.
43 Malibu promoot nieuwe smaak met AR game Retail Outlook 18 juni 2020 43 Trends Malibu Nieuwe markten GoSpooky Digital Experience De Digitale Superconsument food cross channel Share (social) Branches vervagen Het drankenmerk lanceert haar campagne rondom de nieuwe lime-smaak speciaal met toepassingen van augmented reality omdat, volgens Malibu, de rol van deze nieuwe technologie groeiende is bij digital natives - de jongere generatie.
92 WhatsApp start met 'payment' optie Retail Outlook 18 juni 2020 92 Trends WhatsApp Social Media Betaaloplossingen Met ‘WhatsApp pay’ wordt het mogelijk om veilig digitale betalingen te doen via WhatsApp.
70 Asos lanceert virtuele catwalk Retail Outlook 18 juni 2020 70 Trends Asos AR Online moderetailer Asos introduceert als eerste een virtuele catwalk-functie op haar app. Zo kunnen consumenten door middel van één muisklik de kracht van augmented reality (AR) ervaren in hun eigen omgeving.
44 Spar opent éénpersoonswinkel in Nederland Retail Outlook 17 juni 2020 44 Trends Nieuwe markten Prioritijd Spar Experience supermarkten Convenience Nieuwe winkelconcepten Met de éénpersoonswinkel bereidt Spar zich voor op de anderhalvemetersamenleving.