0 McDonald's zet AI-robot aan de kant Retail Outlook 25 juni 2024 Trends McDonald's heeft besloten om de AI-robots in hun Amerikaanse restaurants te verwijderen nadat klanten steeds vaker problemen ondervonden met de technologie.
0 MediaMarkt lanceert retailpodcast Retail Outlook 24 juni 2024 Trends MediaMarkt lanceert een podcastserie genaamd 'Let’s Talk Retail', gericht op andere retailers in plaats van consumenten, waarin trends en ontwikkelingen in de retailsector in België en Nederland worden besproken.
0 Nieuwe app Studio Anneloes verhoogt conversie Retail Outlook 21 juni 2024 Trends Studio Anneloes lanceerde begin dit jaar een mobiele app die volledig geïntegreerd is met hun e-commerce platform.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Markus Konings Alyssa Vogelaar 16 mei 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Markus Konings, CEO van Sandenburg concept creation & DST experience agency.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
4 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Wouter Kolk Retail Outlook 5 december 2024 Podcasts Deze keer te gast bij onze allerlaatste Thoughtful Thursday: Wouter Kolk, ex-CEO Ahold Delhaize.
2 “We lopen 15 jaar achter op wat de Chinese techgiganten doen!” Dirk Mulder 12 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met John Lin, China Specialist. China staat wereldwijd bekend als voorloper op het gebied van AI.
2 Chinese platformen helpen mkb-bedrijven wereldwijd te verkopen!” Dirk Mulder 5 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Ed Sander, China tech researcher en China Specialist.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
51 Hunkemöller zet verder in op gepersonaliseerde ervaringen Retail Outlook 5 maart 2020 51 Trends Individualisering Nieuwe markten Maatwerk communicatie Digital Experience Partnerships De Digitale Superconsument cross channel Mode Search Hunkemöller Hunkemöller breidt de activiteiten rondom personalisatie verder uit nadat de proef in Duitsland een groot succes is gebleken.
35 Amazon Grocery Go: de kassaloze supermarkt Retail Outlook 27 februari 2020 35 Trends Individualisering amazon Maatwerk communicatie Prioritijd Het nieuwe betalen supermarkten food cross channel Convenience Amazon speelt met een kassaloze supermarkt in op de behoefte van de consument om op een efficiëntere manier te kunnen winkelen.
40 Burberry lanceert AR shopping tool Retail Outlook 26 februari 2020 40 Trends Nieuwe markten Digital Experience De Digitale Superconsument cross channel Mode Burberry Search Nieuwe winkelconcepten Burberry wil met de toevoeging van Augmented Reality zijn consumenten een uitbreiding bieden op de inspiratiefase.
35 Kunstmatige intelligentie bepaalt nieuw food label Retail Outlook 26 februari 2020 35 Trends Individualisering Nieuwe markten Digital Experience Maatwerk producten food cross channel Sqreem Ebb & Flow Group Nieuwe winkelconcepten Maatwerk service Ebb & Flow Group maakt voor de lancering van een nieuw food label slim gebruik van kunstmatige intelligentie, door deze toe te passen bij het analyseren van de data.
47 Adidas lanceert Predator schoen met campagnefilm Retail Outlook 25 februari 2020 47 Trends Sport Nieuwe markten Schoenen Prioritijd Digital Experience Experience Partnerships cross channel Adidas Adidas zet met zijn campagnefilm sterk in op nieuwe digitale en technische mogelijkheden om zo zijn nieuwe technologie, Demonskin, te promoten.
46 Etos Plus: een nieuwe medicijnservice Retail Outlook 25 februari 2020 46 Trends Thuisapotheek Nieuwe markten Prioritijd Partnerships Etos cross channel Online needs offline Convenience Snelle en flexibele logistiek Overige Etos en de online apotheker werken door middel van de app samen aan een efficiënte manier van medicijnservice door een fysieke locatie te combineren met een online service.
54 Coolblue Fietst gaat verdrievoudigen Retail Outlook 24 februari 2020 54 Trends Coolblue cross channel Snelle en flexibele logistiek Elektronica Verantwoord Ondernemen transparantie De elektronicawinkel wil met de verdrievoudiging van Coolblue Fietst inspelen op de verduurzaming van activiteiten en het verkrijgen van controle op de kwaliteit van de leveringen.
50 Canada Goose introduceert het concept ''The Journey'' Retail Outlook 21 februari 2020 50 Trends Canada Goose Nieuwe markten Prioritijd Outdoor Experience cross channel Online needs offline Snelle en flexibele logistiek Mode Nieuwe winkelconcepten Canada Goose speelt met The Journey in op de optimale (merk)beleving en verwonderingswereld van de consument middels een deels virtuele reis door het poolgebied.
53 PepsiCo lanceert Unwasted concept Retail Outlook 20 februari 2020 53 Trends Prijstransparantie supermarkten food cross channel Longtail Snelle en flexibele logistiek consuminderen Verantwoord Ondernemen PepsiCo transparantie PepsiCo wil hiermee inspelen op de hoge mate van voedselverspilling en producten die nog te minimaal 3 weken te consumeren zijn voor een aantrekkelijke prijs aanbieden.