0 Vrumona versnelt duurzaamheid en relevantie Retail Outlook 23 april 2024 Trends Vrumona, nu onder Royal Unibrew, versnelt haar inspanningen op het gebied van efficiëntie en verduurzaming, en introduceert daarbij een vernieuwde missie: "we change drinking for the better." Deze overname opent de deur naar nieuwe mogelijkheden voor innovatie en verbetering van de bedrijfsprocessen.
0 Let op valkuilen bij AI-gestuurde klantcommunicatie! Retail Outlook 22 april 2024 Trends AI-gedreven chatbots veranderen klantcommunicatie in retail, vergelijkbaar met de impact van de eerste iPhone.
0 E-commerce, de nieuwe Tata Steel? Retail Outlook 19 april 2024 Trends Het is het dertigjarig jubileum van e-commerce, maar er is bezorgdheid over de houdbaarheid van de huidige werkwijze.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
47 Alibaba automatiseert contentproductie Retail Outlook 27 juli 2018 47 Trends Individualisering Maatwerk communicatie Digital Experience cross channel Overige Alibaba Door het repeterende en laagwaardige werk te laten doen door een tool kan het marketingpersoneel meer tijd besteden aan de creatieve kant.
49 HEMA opent eigen innovatielab Retail Outlook 23 juli 2018 49 Trends Hema Nieuwe markten Digital Experience Warenhuis cross channel Online needs offline Nieuwe winkelconcepten Voor het innovatielab worden vanuit HEMA twee doelen gesteld: óf de NPS vergroten óf de winkel beter laten werken.
54 Facebook test AR advertenties in nieuwsfeed Retail Outlook 13 juli 2018 54 Trends Individualisering Maatwerk communicatie Prioritijd Digital Experience Experience De Digitale Superconsument cross channel Facebook Overige Shop (social) De AR advertenties zijn geïnspireerd op de offline winkelervaring.
50 McDonald's integreert betaalfunctie in app Retail Outlook 6 juli 2018 50 Trends Prioritijd Digital Experience Het nieuwe betalen food cross channel Convenience Snelle en flexibele logistiek McDonald's McDonald's breidt zijn bezorgservice McDelivery uit.
49 Sprout komt met door Alexa ondersteunde spraakassistent Retail Outlook 6 juli 2018 49 Trends Prioritijd Digital Experience Experience Sprout food cross channel Sprout heeft als doel het leven van ouders gemakkelijk te maken, en ze de geruststelling te geven dat kinderen al hun voedingsstoffen binnenkrijgen.
52 Albert Heijn geeft klant meer inzicht in voedingswaarden Retail Outlook 29 juni 2018 52 Trends Individualisering Albert Heijn Digital Experience supermarkten food cross channel Maatwerk service Verantwoord Ondernemen transparantie Albert Heijn ondervindt dat de klant steeds bewuster boodschappen doet en speelt hier actief op in.
63 Lush opent eerste 'naked store' met nieuwe app Retail Outlook 15 juni 2018 63 Trends Nieuwe markten Digital Experience cross channel Parfumerie Lush Nieuwe winkelconcepten Verantwoord Ondernemen transparantie Lush wil deze technologie in de toekomst wereldwijd beschikbaar maken op de eigen mobiele telefoons van klanten.
49 Carrefour eerste Franse supermarkt die voice shopping aanbiedt Retail Outlook 15 juni 2018 49 Trends Individualisering Nieuwe markten Maatwerk communicatie Prioritijd Digital Experience Partnerships supermarkten cross channel Convenience Carrefour Maatwerk service google Met deze stap neemt Carrefour het voortouw in het implementeren van voice shopping in de verssector.
62 Albert Heijn test digitaal afrekenen met app Retail Outlook 15 juni 2018 62 Trends Albert Heijn Prioritijd Digital Experience Het nieuwe betalen supermarkten cross channel Convenience Albert Heijn blijft zich in een hoog tempo ontwikkelen op het gebied van winkelgemak.