0 McDonald's zet AI-robot aan de kant Retail Outlook 25 juni 2024 Trends McDonald's heeft besloten om de AI-robots in hun Amerikaanse restaurants te verwijderen nadat klanten steeds vaker problemen ondervonden met de technologie.
0 MediaMarkt lanceert retailpodcast Retail Outlook 24 juni 2024 Trends MediaMarkt lanceert een podcastserie genaamd 'Let’s Talk Retail', gericht op andere retailers in plaats van consumenten, waarin trends en ontwikkelingen in de retailsector in België en Nederland worden besproken.
0 Nieuwe app Studio Anneloes verhoogt conversie Retail Outlook 21 juni 2024 Trends Studio Anneloes lanceerde begin dit jaar een mobiele app die volledig geïntegreerd is met hun e-commerce platform.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Markus Konings Alyssa Vogelaar 16 mei 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Markus Konings, CEO van Sandenburg concept creation & DST experience agency.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
2 “We lopen 15 jaar achter op wat de Chinese techgiganten doen!” Dirk Mulder 12 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met John Lin, China Specialist. China staat wereldwijd bekend als voorloper op het gebied van AI.
2 Chinese platformen helpen mkb-bedrijven wereldwijd te verkopen!” Dirk Mulder 5 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Ed Sander, China tech researcher en China Specialist.
1 “Daar is mijn aversie tegen plastic ontstaan!” Dirk Mulder 21 juni 2024 Podcasts Elk jaar belanden 1,5 miljard plastic tandpasta tubes op stortplaatsen en in onze oceanen. Daarom wil Smyle badkamers vrij van plastic maken.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
33 The Greenery introduceert baby-verspakketten Retail Outlook 10 februari 2020 33 Trends The Greenery Assortiment Prioritijd food Convenience Het nieuwe midden The Greenery levert al jaren pakketten met verse ingrediënten aan de consument, maar kwam er tijdens gesprekken met jonge ouders achter dat die het lastig vinden om gezonde en verse maaltijden klaar te maken voor hun baby, vanwege drukte, stress of gewoon gebrek aan inspiratie.
48 Lidl lanceert in België eigen vleesvervangende burgers en gehakt Retail Outlook 30 januari 2020 48 Trends Lidl Prioritijd supermarkten food Convenience Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Uit cijfers van het Belgische statistiekbureau Statbel eten Belgen 8,8% minder vlees dan tien jaar geleden.
30 Boodschappendienst Instacart start maaltijddienst Retail Outlook 29 januari 2020 30 Trends Nieuwe markten Prioritijd food Convenience Branches vervagen Instacart Volgens Instacart bieden op bestelling gemaakte maaltijden een verse, gemakkelijke en meer betaalbare optie in een druk leven.
37 FrieslandCampina vervangt plastic rietjes Retail Outlook 28 januari 2020 37 Trends supermarkten food hergebruik consuminderen FrieslandCampina Verantwoord Ondernemen transparantie FrieslandCampina loopt met deze stap een jaar voor op het EU-verbod op wegwerpplastic rietjes.
47 Nieuwe belevingswinkels voor M&M Retail Outlook 28 januari 2020 47 Trends Mars Retail Group Nieuwe markten Prioritijd Experience food Nieuwe winkelconcepten Mars Retail Group heeft de ambitie om klanten het beste van de M&M’s-merkbeleving te bieden op elke winkellocatie.
35 Starbucks wil afvalvrij en klimaatpositief worden Retail Outlook 24 januari 2020 35 Trends food hergebruik Starbucks consuminderen Verantwoord Ondernemen transparantie De plannen zijn bedacht voor de vijftigste verjaardag van de koffieketen in 2021.
44 Grolsch halveert het energieverbruik en CO2-emissies Retail Outlook 21 januari 2020 44 Trends food hergebruik Grolsch consuminderen Verantwoord Ondernemen transparantie De ambitie van Grolsch is om in 2025 een volledig CO₂-neutrale brouwerij te hebben waarbij alle ingezette energie op duurzame wijze wordt opgewekt.
36 Quorn voegt CO2-label toe aan zijn verpakkingen Retail Outlook 14 januari 2020 36 Trends Prioritijd Quorn food Convenience Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Quorn wil hiermee consumenten informeren over de milieu-impact van zijn producten en noodzakelijke informatie aan mensen opdat ze gefundeerde beslissingen kunnen nemen over het voedsel dat ze eten en het effect ervan op het klimaat.
45 McDonald's stimuleert klanten om afval netjes weg te gooien Retail Outlook 13 januari 2020 45 Trends food hergebruik consuminderen McDonald's Verantwoord Ondernemen transparantie Met de campagne wil McDonald's klanten bewust maken van het onderhouden van een schone omgeving, de hoeveelheid zwerfafval terugdringen en zo uit de lijst van meest gevonden merken bij zwerfafval in Nederland verdwijnen.