0 E-commerce, de nieuwe Tata Steel? Retail Outlook 19 april 2024 Trends Het is het dertigjarig jubileum van e-commerce, maar er is bezorgdheid over de houdbaarheid van de huidige werkwijze.
0 Sligro merkt dat consumenten voorzichtig zijn met hun uitgaven Retail Outlook 18 april 2024 Trends In het eerste kwartaal van 2024 boekte Sligro een omzet van 652 miljoen euro, een stijging van 2,7% ten opzichte van vorig jaar.
0 Albert Heijn vermeldt CO2-uitstoot op eigen merkproducten Retail Outlook 17 april 2024 Trends Albert Heijn begint met het vermelden van de CO2-uitstoot op de verpakkingen van haar eigen merkproducten, waaronder kip, varken, eieren, zalm en vegetarische producten.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Lies Goezinne Alyssa Vogelaar 14 maart 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Lies Goezinne, Managing Director van Holland & Barrett.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
55 Bitebuddy: online maaltijdaanbieder vergelijker Retail Outlook 27 juni 2018 55 Trends Individualisering Maatwerk communicatie food BiteBuddy Het grote aanbod online maaltijdbezorgers zorgt voor veel verwarring bij de consument.
49 HEMA wil meer gaan samenwerken met lokale voedselbanken Retail Outlook 18 juni 2018 49 Trends Hema Nieuwe markten Warenhuis Partnerships food Verantwoord Ondernemen transparantie HEMA wil dit jaar meerdere steden gaan koppelen aan de lokale voedselbanken.
60 Van Der Valk begint met maaltijdbezorging Retail Outlook 8 juni 2018 60 Trends Valk Vers Prioritijd food cross channel Convenience Van der Valk Snelle en flexibele logistiek Lokaal transparantie Bob Zeeuw van der Laan heeft het initiatief bedacht.
55 Heineken bezorgt koud bier thuis Retail Outlook 29 mei 2018 55 Trends Deliveroo TringTring Heineken Prioritijd De Digitale Superconsument food cross channel Convenience Snelle en flexibele logistiek Shop (social) Thuisbezorgd.nl Heineken NOW is een nieuwe dienst die Heineken aanbiedt aan klanten.
72 EcoPlaza verkoopt overgebleven producten op Too Good To Go app Retail Outlook 20 april 2018 72 Trends Nieuwe markten Too good to go Partnerships food Ekoplaza hergebruik Lokaal consuminderen Verantwoord Ondernemen transparantie Met de app Too Good To Go willen de oprichters voedselverspilling in de food- en retailservice verminderen en meer bewustwording creëren bij consumenten thuis.
47 ‘Koelkastwinkel’ wordt geopend door Albert Heijn Retail Outlook 17 april 2018 47 Trends Nieuwe markten Prioritijd Albert Heijn supermarkten food Convenience Nieuwe winkelconcepten Albert Heijn probeert met dit nieuwe concept in te spelen op de trend dat klanten steeds vaker ongepland naar de supermarkt gaan.
47 HEMA heeft plannen om foodconcept uit te rollen Retail Outlook 11 april 2018 47 Trends Hema Nieuwe markten food Nieuwe winkelconcepten Met het nieuwe concept wil HEMA een bredere doelgroep aanspreken.
61 Pop-up restaurant van Albert Heijn geopend in Amsterdam Retail Outlook 10 april 2018 61 Trends Albert Heijn Nieuwe markten Prioritijd Experience Partnerships supermarkten food Zon fruit & vegetables Branches vervagen Open en eerlijk transparantie Volgens Albert Heijn eten Nederlandse consumenten te weinig groente en fruit.
50 IKEA maakt plannen voor vestiging in de binnenstad Retail Outlook 4 april 2018 50 Trends IKEA Nieuwe markten food Nieuwe winkelconcepten IKEA wil consumenten met het nieuwe concept een reden geven om vaker naar de IKEA te gaan.