0 Boss introduceert een tastbare en digitale villa op Bali Retail Outlook 1 mei 2024 Trends Boss, de luxelijn van Hugo Boss, presenteert zijn zomercollectie met een exotische twist: een 'Bali-ervaring' zowel fysiek als virtueel.
0 IKEA-app maakt inrichten simpeler met AI Retail Outlook 30 april 2024 Trends IKEA heeft zijn app uitgebreid met Kreativ, een nieuwe AI-tool waarmee gebruikers hun interieur kunnen scannen, bestaande meubels virtueel kunnen verwijderen en nieuwe Ikea-producten kunnen toevoegen voor een realistische visualisatie.
0 Primera begint een proef met een tabaksspeciaalzaakconcept Retail Outlook 29 april 2024 Trends Primera lanceert een proef met een tabaksspeciaalzaak-formule als voorbereiding op tabaksvrije winkels volgens het Nationale Preventieakkoord.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
40 H&M Home opent eerste conceptwinkel in België Retail Outlook 2 december 2019 40 Trends wonen Nieuwe markten Prioritijd Experience cross channel Online needs offline H&M Nieuwe winkelconcepten De nieuwe winkel wil interieurliefhebbers inspireren: shoppers zullen er door verschillende ruimtes kunnen wandelen om ideeën op te doen.
52 H&M opent hyperlokale flagshipstore in Berlijn Retail Outlook 28 oktober 2019 52 Trends Nieuwe markten Prioritijd Experience Partnerships Mode hergebruik Lokaal H&M consuminderen transparantie Met de winkel wil H&M testen hoe het bedrijf persoonlijker en lokaal relevanter kan zijn.
36 H&M onderhandelt omzetafhankelijke huurprijzen Retail Outlook 17 september 2019 36 Trends cross channel Online needs offline Mode H&M Grote retailers gaan steeds meer in gesprek met vastgoedpartijen over huurprijzen.
33 H&M lanceert optie achteraf betalen in fysieke winkels Retail Outlook 26 juli 2019 33 Trends Prioritijd Digital Experience cross channel Convenience Mode H&M Het principe wordt al langer toegepast in verschillende webshops.
53 H&M’s discountketen Afound komt naar Nederland Retail Outlook 1 juli 2019 53 Trends Import / Export Nieuwe markten Afound Mode H&M Afound heeft de ambitie om de keten verder op te schalen in Europa.
42 H&M beperkt gratis levering tot 'plus' members Retail Outlook 15 mei 2019 42 Trends Overige De Digitale Superconsument H&M Overig Shop (social) Met het terugdringen van de gratis leveringen wil H&M besparen op logistieke kosten.
33 H&M stopt met uitgifte van papieren catalogus Retail Outlook 3 mei 2019 33 Trends Overige Mode H&M Overig Verantwoord Ondernemen transparantie H&M is op dit moment erg actief op het gebied van duurzaamheid en wil met het stoppen van de uitgifte van de papieren catalogus zijn footprint weer een stukje verkleinen.
29 H&M zet in op transparantie binnen kledingketen Retail Outlook 30 april 2019 29 Trends Prijstransparantie Mode H&M consuminderen Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Door open en transparant te zijn over de herkomst van haar producten hoopt de fashion retailer een voorbeeld te zijn voor andere mode retailers en klanten te stimuleren om duurzamere keuzes te maken.
43 H&M zet in op AI en loyaliteitsprogramma Retail Outlook 23 april 2019 43 Trends Individualisering Maatwerk communicatie Prioritijd Digital Experience De Digitale Superconsument cross channel Convenience Mode H&M Shop (social) De investeringen in zowel AI als het loyaliteitsprogramma moeten leiden tot betere klanteninzichten die op hun beurt weer moeten leiden tot het sneller en beter kunnen voorspellen van trends in fashion.