0 McDonald's zet AI-robot aan de kant Retail Outlook 25 juni 2024 Trends McDonald's heeft besloten om de AI-robots in hun Amerikaanse restaurants te verwijderen nadat klanten steeds vaker problemen ondervonden met de technologie.
0 MediaMarkt lanceert retailpodcast Retail Outlook 24 juni 2024 Trends MediaMarkt lanceert een podcastserie genaamd 'Let’s Talk Retail', gericht op andere retailers in plaats van consumenten, waarin trends en ontwikkelingen in de retailsector in België en Nederland worden besproken.
0 Nieuwe app Studio Anneloes verhoogt conversie Retail Outlook 21 juni 2024 Trends Studio Anneloes lanceerde begin dit jaar een mobiele app die volledig geïntegreerd is met hun e-commerce platform.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Markus Konings Alyssa Vogelaar 16 mei 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Markus Konings, CEO van Sandenburg concept creation & DST experience agency.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
2 “We lopen 15 jaar achter op wat de Chinese techgiganten doen!” Dirk Mulder 12 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met John Lin, China Specialist. China staat wereldwijd bekend als voorloper op het gebied van AI.
2 Chinese platformen helpen mkb-bedrijven wereldwijd te verkopen!” Dirk Mulder 5 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Ed Sander, China tech researcher en China Specialist.
1 “Daar is mijn aversie tegen plastic ontstaan!” Dirk Mulder 21 juni 2024 Podcasts Elk jaar belanden 1,5 miljard plastic tandpasta tubes op stortplaatsen en in onze oceanen. Daarom wil Smyle badkamers vrij van plastic maken.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
51 Coca-Cola ontwikkelt nieuw duurzaamheidsplan Retail Outlook 7 november 2017 51 Trends Prioritijd food Coca Cola Convenience Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Coca-Cola wil en kan meer doen op het gebied van duurzaamheid.
49 Delhaize opent stadsmoestuin Retail Outlook 19 oktober 2017 49 Trends food Delhaize Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Het project is onderdeel van de nieuwe duurzaamheidsstrategie van de retailer.
48 Nieuw algoritme helpt bij verantwoord online shoppen Retail Outlook 18 oktober 2017 48 Trends Individualisering Prioritijd Convenience Impakt Maatwerk service Overige Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Tegenwoordig hechten consumenten steeds meer waarde aan duurzaamheid, maar het blijft moeilijk om tijdens het online winkelen een verantwoorde keuze te maken.
59 HEMA schrapt 'jongen' en 'meisje' van verpakkingen Retail Outlook 20 september 2017 59 Trends Hema Warenhuis Open en eerlijk transparantie De laatste tijd is er steeds meer aandacht voor genderneutraliteit.
47 FRUU lippenbalsem van organisch fruit Retail Outlook 19 september 2017 47 Trends FRUU hergebruik consuminderen Overige Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie FRUU wil de consument laten zien waar het bedrijf voor staat: duurzaamheid.
63 La Place opent restaurants in Hudson’s Bay Retail Outlook 15 september 2017 63 Trends Nieuwe markten Warenhuis Urbanisatie en krimp Partnerships food Hudson's Bay Het einde van de piramide Open en eerlijk La Place transparantie Managing director Bart van den Nieuwenhof geeft aan blij te zijn weer terug te keren naar bekend terrein.
43 HEMA lanceert HEMA Foundation Retail Outlook 7 september 2017 43 Trends Hema Warenhuis Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie HEMA klanten hebben aangegeven dat HEMA meer moet vertellen over wat hij doet op het gebied van duurzaamheid.
54 Fico Eataly World in november te vinden in Bologna Retail Outlook 1 september 2017 54 Trends Nieuwe markten Prioritijd Overige Experience De Digitale Superconsument food Eataly Lokaal Nieuwe winkelconcepten Overig Shop (social) Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Het doel van het park gaat verder dan het verkopen van Italiaanse producten. Men wil de consument inzicht geven in het complete productieproces van A tot Z (‘from the field to the fork’).
74 Consumenten krijgen kijkje in leven van medewerkers Specsavers Retail Outlook 15 augustus 2017 74 Trends Specsavers Optiek Open en eerlijk transparantie Met de video's wil Specsavers laten zien dat de medewerkers centraal staan binnen het bedrijf en gewaardeerd worden.