0 Boss introduceert een tastbare en digitale villa op Bali Retail Outlook 1 mei 2024 Trends Boss, de luxelijn van Hugo Boss, presenteert zijn zomercollectie met een exotische twist: een 'Bali-ervaring' zowel fysiek als virtueel.
0 IKEA-app maakt inrichten simpeler met AI Retail Outlook 30 april 2024 Trends IKEA heeft zijn app uitgebreid met Kreativ, een nieuwe AI-tool waarmee gebruikers hun interieur kunnen scannen, bestaande meubels virtueel kunnen verwijderen en nieuwe Ikea-producten kunnen toevoegen voor een realistische visualisatie.
0 Primera begint een proef met een tabaksspeciaalzaakconcept Retail Outlook 29 april 2024 Trends Primera lanceert een proef met een tabaksspeciaalzaak-formule als voorbereiding op tabaksvrije winkels volgens het Nationale Preventieakkoord.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
50 Coca-Cola ontwikkelt nieuw duurzaamheidsplan Retail Outlook 7 november 2017 50 Trends Prioritijd food Coca Cola Convenience Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Coca-Cola wil en kan meer doen op het gebied van duurzaamheid.
46 Delhaize opent stadsmoestuin Retail Outlook 19 oktober 2017 46 Trends food Delhaize Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Het project is onderdeel van de nieuwe duurzaamheidsstrategie van de retailer.
47 Nieuw algoritme helpt bij verantwoord online shoppen Retail Outlook 18 oktober 2017 47 Trends Individualisering Prioritijd Convenience Impakt Maatwerk service Overige Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Tegenwoordig hechten consumenten steeds meer waarde aan duurzaamheid, maar het blijft moeilijk om tijdens het online winkelen een verantwoorde keuze te maken.
57 HEMA schrapt 'jongen' en 'meisje' van verpakkingen Retail Outlook 20 september 2017 57 Trends Hema Warenhuis Open en eerlijk transparantie De laatste tijd is er steeds meer aandacht voor genderneutraliteit.
46 FRUU lippenbalsem van organisch fruit Retail Outlook 19 september 2017 46 Trends FRUU hergebruik consuminderen Overige Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie FRUU wil de consument laten zien waar het bedrijf voor staat: duurzaamheid.
58 La Place opent restaurants in Hudson’s Bay Retail Outlook 15 september 2017 58 Trends Nieuwe markten Warenhuis Urbanisatie en krimp Partnerships food Hudson's Bay Het einde van de piramide Open en eerlijk La Place transparantie Managing director Bart van den Nieuwenhof geeft aan blij te zijn weer terug te keren naar bekend terrein.
42 HEMA lanceert HEMA Foundation Retail Outlook 7 september 2017 42 Trends Hema Warenhuis Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie HEMA klanten hebben aangegeven dat HEMA meer moet vertellen over wat hij doet op het gebied van duurzaamheid.
52 Fico Eataly World in november te vinden in Bologna Retail Outlook 1 september 2017 52 Trends Nieuwe markten Prioritijd Overige Experience De Digitale Superconsument food Eataly Lokaal Nieuwe winkelconcepten Overig Shop (social) Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Het doel van het park gaat verder dan het verkopen van Italiaanse producten. Men wil de consument inzicht geven in het complete productieproces van A tot Z (‘from the field to the fork’).
73 Consumenten krijgen kijkje in leven van medewerkers Specsavers Retail Outlook 15 augustus 2017 73 Trends Specsavers Optiek Open en eerlijk transparantie Met de video's wil Specsavers laten zien dat de medewerkers centraal staan binnen het bedrijf en gewaardeerd worden.