0 McDonald's zet AI-robot aan de kant Retail Outlook 25 juni 2024 Trends McDonald's heeft besloten om de AI-robots in hun Amerikaanse restaurants te verwijderen nadat klanten steeds vaker problemen ondervonden met de technologie.
0 MediaMarkt lanceert retailpodcast Retail Outlook 24 juni 2024 Trends MediaMarkt lanceert een podcastserie genaamd 'Let’s Talk Retail', gericht op andere retailers in plaats van consumenten, waarin trends en ontwikkelingen in de retailsector in België en Nederland worden besproken.
0 Nieuwe app Studio Anneloes verhoogt conversie Retail Outlook 21 juni 2024 Trends Studio Anneloes lanceerde begin dit jaar een mobiele app die volledig geïntegreerd is met hun e-commerce platform.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Markus Konings Alyssa Vogelaar 16 mei 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Markus Konings, CEO van Sandenburg concept creation & DST experience agency.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
2 “We lopen 15 jaar achter op wat de Chinese techgiganten doen!” Dirk Mulder 12 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met John Lin, China Specialist. China staat wereldwijd bekend als voorloper op het gebied van AI.
2 Chinese platformen helpen mkb-bedrijven wereldwijd te verkopen!” Dirk Mulder 5 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Ed Sander, China tech researcher en China Specialist.
1 “Daar is mijn aversie tegen plastic ontstaan!” Dirk Mulder 21 juni 2024 Podcasts Elk jaar belanden 1,5 miljard plastic tandpasta tubes op stortplaatsen en in onze oceanen. Daarom wil Smyle badkamers vrij van plastic maken.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
46 Wehkamp stopt met pakbonnen bij bestellingen Retail Outlook 15 april 2020 46 Trends wonen Wehkamp Warenhuis Mode Verantwoord Ondernemen transparantie De maatregel die Wehkamp neemt is een stap verder richting hun ambitie om in 2025 klimaatneutraal te zijn.
66 Coolblue ruilt kartonnen verzenddoos in voor papieren zak Retail Outlook 15 april 2020 66 Trends Coolblue cross channel Snelle en flexibele logistiek Elektronica Verantwoord Ondernemen transparantie De maatregel om de kartonnen verzenddozen te vervangen voor een papieren zak heeft een dubbel voordeel: Coolblue bespaart hiermee een hoop karton en er passen meer bestellingen in een bakfiets.
117 Albert Heijn en Jumbo plaatsen tijdelijk Rituals' Luxury Pop Ups Retail Outlook 14 april 2020 117 Trends Albert Heijn Nieuwe markten Prioritijd Partnerships Rituals supermarkten Convenience Jumbo Health & Wellness Nieuwe winkelconcepten Rituals wil in deze tijd dat het coronavirus van grote invloed is op onder andere de retailbranche toch beschikbaar blijven voor de consument.
45 Carrefour test Safety Cube Retail Outlook 14 april 2020 45 Trends Nieuwe markten Partnerships supermarkten Health & Wellness Carrefour Nieuwe winkelconcepten Citycubes Verantwoord Ondernemen transparantie De Safety Cube is na het invoeren van plexiglasschermen en markeringen op de grond de nieuwe maatregel van Carrefour om klanten meer veiligheid te bieden tijdens de coronacrisis.
48 Momaa promoot slow working met meubels op maat Retail Outlook 14 april 2020 48 Trends Individualisering wonen Nieuwe markten Maatwerk producten Nieuwe winkelconcepten Momaa Open en eerlijk transparantie Momaa onderscheidt zich in de meubelindustrie door in te spelen op persoonlijk aanbod.
50 Only for Men biedt stijladvies online Retail Outlook 10 april 2020 50 Trends Individualisering Nieuwe markten Only for Men De Digitale Superconsument Mode Share (social) Nieuwe winkelconcepten Maatwerk service Only for Men wil zijn klanten tijdens de coronacrisis blijven voorzien van persoonlijke service en lost dit op door naast advies in fysieke winkels zijn online services uit te breiden.
78 Holy Moly Pizza introduceert live cooking voor je deur Retail Outlook 10 april 2020 78 Trends Individualisering Nieuwe markten Prioritijd Experience food Nieuwe winkelconcepten Maatwerk service Verantwoord Ondernemen Holy Moly Pizza transparantie De foodservice introduceert een revolutionaire manier van pizza bezorgen door het direct voor je huis te bereiden en te serveren.
44 Dior opent digitale boetiek Retail Outlook 9 april 2020 44 Trends Dior Prioritijd Digital Experience Experience cross channel Mode Parfumerie Met de digitale boetiek wil Dior het gevoel van zijn beautyproducten naar je woonkamer halen.
44 Bringly stelt platform beschikbaar voor lokale retailers in Amst Retail Outlook 8 april 2020 44 Trends Nieuwe markten Partnerships cross channel Online needs offline Snelle en flexibele logistiek Bringly Lokaal Overige Verantwoord Ondernemen transparantie Door het platform beschikbaar te stellen wil Bringly lokale ondernemers in Amsterdam die zijn getroffen door het coronavirus een handje helpen.